Trakai

Trakaiban ismét nem sátorban aludtunk, mert a kempingnél alig valamivel drágábban találtunk a várostól nem messze egy nagyon kényelmes, színvonalas szállást.
3 kilométerre voltunk a várostól, de nem akartuk a kocsit elővenni, neki is járt egy nap pihenő, így gyalog vágtunk neki a mai napnak. Így sikerült közel 15 kilométert sétálni nap végére.
Trakai egy félszigeten fekszik, a Galve-tó partján, amiről pedig híres, az a tó egyik szigetén álló vár. A félsziget partja mentén sétáltunk el a várig, egy kellemes kis sétányon és nagyon sajnáltuk, hogy rossz időre készültünk és esőkabátot vittünk magunkkal, nem pedig fürdőruhát. Közel 30 fok volt napközben, de reggel még vihart jeleztek elő délutánra.
A sétány mentén különböző vízi eszközöket lehet bérelni, kajakot, csónakot, vízi biciklit, SUP-ot, de vitorlásra és kishajóra is be lehet fizetni egy órás sétahajózásra.
A várat a 14. században építették, de az évszázadok során csökkent a jelentősége, nem használták és így egyre romlott az állapota.  Végül a II Világháború után kezdték el felújítani és 1987-re készültek el vele.
Trakai régóta lakott település, így sok hagyományos faházat is láthatunk az utcákon, ha a régi városrészben is sétálunk egyet. Ezeket a faházakat élénk színűre festik általában, így nagyon vidám a városkép. Lengyelország északi részén is sok ilyen típusú házat láttunk.