Séta az Osorno vulkánon

Következő napra terveztük be a vulkántúrát, de nagyon rossz időre ébredtünk. Esett, hideg volt, a vulkán pedig felhőbe burkolózott. Nem igazán bíztunk benne, de szerencsére át lehetett rakatni egy nappal későbbre a kirándulást. Nagyon örültünk neki, főleg mikor másnap ismét szikrázó napsütésre keltünk.
Szép időben jobb a vulkántúra
Ez a túra csak félnapos volt, délután 2-kor indultunk. Tulajdonképpen csak a közlekedést biztosították a felvonókig a vulkán oldalában, mert egyébként csak autóval lehet ide eljutni, helyközi buszok erre nem járnak. Télen sípálya üzemel a vulkán oldalában, de nyáron is működnek a felvonók, akkor a túrázók veszik őket birtokukba. Két felvonó van, az egyik 1425 méterre visz fel, a másik egészen 1670 méterig. A vulkán egyébként 2652 méter magas. Az alját még dús növényzet borítja, de ahogy emelkedünk egyre feljebb, ez egyre gyérebb lesz, majd el is tűnik és fenn a felvonók környékén már csak a vulkáni kőzet marad, amin egyébként elég kényelmetlen sétálni. Az Osorno utoljára 1869-ben tört ki, de a leghíresebb kitörése az 1835-ös, amit Charles Darwin a Beagle hajóval tett második utazása alkalmával Chiloé szigetéről figyelt meg, és részletesen be is számolt róla.

A felvonón ülve

A vulkáni gleccseren
Mi először felmentünk ameddig csak felvonóval fel lehetett jutni, ahova már leért a vulkán tetején mindig jelenlévő hósapka is. Sétáltunk egy kicsit a gleccseren, és botorkáltunk a vulkáni kőzetek között, gyönyörködtünk a kilátásban a Llanquihue tóra és a környező hegyekre, valamint a Calcabuco vulkánban, aztán indulnunk kellett lefele, mert még a két felvonó között meg akartuk nézni a vörös krátert is. Ez egyébként csak egy hatalmas gödörnek néz ki, de mivel tudjuk, hogy egy vulkáni kráter, máris érdekesebb. Sajnos itt is sietősnek kellett lennünk, mert a busz már várt ránk.  Első alkalom volt, hogy később értünk valahol a buszhoz, mint a megbeszélt időpont, de rajtunk kívül minden utas brazil volt, így persze nem mi voltunk végül az utolsók.

A vörös kráter a felvonóról nézve
A Calbuco vulkán nem annyira látványos, szabályos, mint az Osorno, nehezebben is elérhető, valamint aktívabb is. Utoljára 2016 tavaszán tört ki, több méternyi vulkáni hamut pöfögve a legközelebbi településre, Ensenadara. Az itt élőket amúgy is nagyon merészeknek tartják, hisz két aktív vulkán között élnek, hisz az Osorno vulkánhoz még közelebb laknak, és bár 150 éve tört ki utoljára, ez semmi egy vulkán életében.. A Calcabuco vulkán kitörését egyébként még Puerto Montt-ból is tökéletesen lehetett látni, youtube-on nagyon látványos felvételek vannak fenn.