Búcsúzás Chilétól, érkezés Argentínába

A Torres del Paine Nemzeti Parkkal búcsúztunk Chilétől. Január 14-én buszra szálltunk és elindultunk Argentínába. A chilei határ nagyon közel van Puerto Nataleshez, negyed óra után már oda is értünk. Mindenki leszállt a buszról, majd egyesével lepecsételték az útleveleket és indulhattunk is tovább. Az argentin oldal innen még 5-10 km-re lehetett, ezt végig földúton tettük meg, majd mikor az argentin oldalon is mindenki útlevelét lepecsételték, még minimum fél órát földúton haladtunk, mire végre aszfaltra értünk. Ezek után nem sok jóra számítottunk Argentínában, de mégis sok tekintetben nagyon könnyű volt boldogulnunk végül ebben az országban.

Patagónia jelképei - guanakó, nandu, birka, keselyű és az argentin 40-es út keresztül az országon
Chiléből El Calafatéba érkeztünk, ami a legközelebbi település a Los Glaciares Nemzeti Parkban található híres Perito Moreno gleccserhez. A városka meglepően nagy területen helyezkedik el. Szellősek az utcák, hiszen hely az van bőven, a pampa hatalmas területen terpeszkedik el Argentínában. A fő utcán zajlik az élet, jó a hangulat, igazi világvárosban érezheti magát az ember a csendes chilei települések után. Az időjárás is nagyot változott, a tavaszias Chile után, igazi nyárba érkeztünk. Újra lehetett pólóban sétálgatni. De ne tévesszen ez meg bennünket, ha a hegyekbe vagy a gleccserhez indulunk, ott 10-15 fokkal is hűvösebb van.

Egy calafatei étterem kirakatában sülnek a birkák
A városközpontban található a Los Glaciares Nemzeti Park látogatóközpontja. Érdemes sétálni a hozzá tartozó kis parkban is és betérni az épületbe, ismerkedni a környék múltjával, valamint találhatunk információkat az El Chalténból induló turistautakkal kapcsolatban is. A város szélén, a tó partján található a Laguna Nimez nevű kis természetvédelmi terület is, ahol madarakat lehet megfigyelni, de szerintem az ára tiszta rablás. Nagyjából 1,5-2 km sétaút van és 350 pesót (9 USD) kérnek el, olyan madarak megtekintéséért, amiket a tó partján máshol is láthatunk ingyen.

Bárhol láthatunk a városban érdekes madarakat, még a körforgalomban is