Érkezés Chilébe
Peru után már egyik célországunk,
Chile következett, de még itt is megálltunk a hajóval kétszer, mire el kellett
hagynunk a hajót. Első megállónk alig 15 km-re volt a perui határtól. Arica
kikötőjében szálltunk ki. Ez a település régen Peruhoz tartozott, de a
Csendes-óceáni háborúban, mikor Chile Peru és Bolívia ellen harcolt a 19.
század végén, Chiléhez került. Ebben a háborúban veszítette el Bolívia is
kijárását az óceánhoz. Aricának hatalmas kikötője van és sok áru, ami ide
érkezik, Bolíviába megy tovább rögtön. Ők ugyanis épp emiatt a veszteségük
miatt, kedvező feltételekkel használhatják a kikötőt. Arica enyhe, tavaszias
klímájáról híres, és arról, hogy szinte sosem esik az eső. Az
Atacama-sivatagtól nyugatra fekszik, annak szélén, és ez látszik is a tájon.
Viszont a hideg, Antarktisz felől érkező Humbolt-áramlat hűti is a part menti
területeket, így nincs sivatagi forróság.
Látkép Morro de Aricáról |
Nagy reményekkel szálltunk le a
hajóról, hisz ebben az országban heteket készültünk eltölteni, reméltük
tetszeni fog. Szerencsére nem csalódtunk. Szemmel látható volt rögtön a
különbség tisztaság, rendezettség tekintetében, az eddigi dél-amerikai országok
és Chile között. Végülis mégis Dél-Amerika leggazdagabb, legfejlettebb
országába érkeztünk. Persze azért nem kell azt gondolni, hogy nyugat-európaihoz
hasonló körülmények uralkodnak az országban. Inkább az otthoni, magyarországi
állapotokhoz közelítenek. Kicsit több kóbor kutyával, erősebb utcai szagokkal
és sok helyen még azért kábelek rengetegével. De ismét jól esett például, hogy a
zebránál átengedtek minket az úton, nem próbáltak meg elütni. Egy gonddal
kevesebb, amire figyelnünk kellett.
A látszat csal, nem rossz környék Arica |
Korán szálltunk le a hajóról, Chilében
pedig későn kezdődik az élet, így az üres utcákon sétáltunk először, majd
felmentünk a kikötő felé magasodó Morro de Aricára, mely egy 110 méteres szikla
a tenger mentén. Nem szép hely, poros, puszta szikla, de jó a kilátás, és sok
látványosság amúgy sincs a környéken, tehát aki ebbe a városba érkezik,
valószínűleg úgyis felmegy rá. Fenn van egy hatalmas zászló és egy Krisztus-szobor,
valamint egy múzeum, mely a Csendes-óceáni győztes háborúnak állít emléket.
Néhány ágyú is ki van állítva a hegyen, jelképesen Peru felé néznek,
emlékeztetve őket, hogy ez a terület már nem hozzájuk tartozik.
Morro de Arica ágyúi |
Arica történelmét ez a háború
határozta meg, és az, hogy előtte 1868-ban egy hatalmas földrengés, és az utána
érkező cunami, a földig rombolta. A katasztrófa után nagy építkezésbe fogtak és
így került a városba három Gustave Eiffel csapata által tervezett és előre
gyártott épület is, amelyeket azóta mind védetté nyilvánítottak.
Catedral San Marcos de Arica |
Mire a szikláról visszaértünk a
városba, már beindult az élet itt is, ment a szokásos piacozás. Nézelődtünk egy
kicsit, de hamar mennünk kellett, mert 2-kor már indult tovább a hajó Coquimbo
felé.
Coquimbo egy kétszázezres város,
ami nagyon kevés turisztikai attrakcióval bír. Először úgy voltunk vele, le sem
szállunk a hajóról, pihenünk egy napot, de végül meggondoltuk magunkat és egy
jó nagyot sétáltunk. Szerencsére a kikötő az óváros mellett van, így az közel
volt és innen lehetett felmászni a 157 méter magasan felállított 96 méter magas
kereszthez. Valószínűleg a világ egyik legnagyobb keresztje, amire ráadásul fel
is lehet menni. A kereszténység 2000. évi jubileumára készült és 2001-ben adták
át. A kereszt alatt egy templom található és erről a szintről lehet lifttel
feljutni az első emeletre, ahol egy szabadtéri kilátó van, majd egy következő
lifttel a második emeletre, ahol a kereszt karjaiban lyukadunk ki.
La Cruz del Tercer Milenio |
Az óvárost hamar bejártuk, csak
néhány nem különösebben jó állapotú koloniális épület maradt meg itt, valamint
nagyon hangulatosak a városka dombjaira felfutó színes lépcsők.
Színes lépcsők |
Végül
elérkezett a kényelmes utazásunk vége is, a következő kikötőben, San
Antonio-ban el kellett hagynunk a hajót. Egyrészt jó is volt leszállni a
hajóról, mert kezdett sok lenni már; bármilyen furcsa, de ezt is meg lehet
unni, a kényelemből is elég néha. Másrészt kicsit sajnáltuk, hogy nem mehetünk
tovább, mert a hajó ugyanazon az útvonalon haladt Buenos Aires felé, amerre mi
is készültünk és lényegesen egyszerűbb lett volna a vele megtenni az utat.
Viszont kevesebbet láttunk volna és sokkal-sokkal többe került volna az út. A Santiago
és Buenos Aires közötti hajóút, hiába ugyanannyi idő, mint amit addig
megtettünk, és lehet rövidebb táv, minimum kétszer annyiba került.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése