Az USA legdélibb pontján

Egy floridai utazás elmaradhatatlan része a Florida Keys meglátogatása. Így nevezik az állam déli részén elnyúló szigetcsoportot, melynek leghíresebb tagja Key West, ahol az USA legdélebbi pontja található a kontinensen. Ezt a pontot egy fura formájú, színes, feliratos betonkúppal jelzik. A mi fotónk erről nem sikerült túl jól, mert csak oldalról lőttünk egy képet, nem akartunk beállni a hosszú sorba, a fényképezésre várók közé. Sok dolgunk volt még ezen kívül.

A kontinentális USA legdélibb pontja

A nem túl jól sikerült selfienk
Sajnos a szállásárak ezen a részen nagyon magasak, így csak egy egynapos kirándulást terveztünk ide Homesteadből, ahonnan 2 és fél – 3 óra vezetés volt Key West, így hosszú napunk volt. A szigetek legnagyobb vonzereje szerintem a halban gazdag tenger, ami miatt sokan járnak búvárkodni, snorkelezni. Itt a déli, meleg vizekben, már igazán változatos az élővilág. Mi is készültünk úszószemüveggel, de sajnos azzal nem sokat lehetett látni a vízben. Viszont szerencsére a tengervíz elég áttetsző ezen a részen, így a partról is láttunk színes halakat, kisméretű cápát, kisméretű ráját. Más állatok is élnek a szigeten, például 30-40 centiméteres leguánok, amik sajnos nagyon gyorsak, így nem sikerült lefotóznom őket. Könnyebb dolgom volt a mindenhol kapirgáló kakasokkal és tyúkokkal. Igen, Key Westen mindenki kakaskukorékolásra ébred reggelente, mert tele a város velük. Valószínűleg a kakasviadalok betiltásakor eresztették szélnek őket és azóta szabadon járkálnak mindenfelé. Amit nem sikerült látnunk élőben egész eddigi amerikai tartózkodásunk alatt, és nagyon bánt, az a mosómedve. Pedig otthonról úgy tűnik, az a leggyakoribb itteni állatfaj, mindenhol megtelepednek, de csak néhány elütött példányt láttunk belőlük, az út mellett L.

Rája  és hal a sekény part menti vízben
Kakasokkal, tyúkokkal mindenfele találkozhatunk Key Westen
Key Westen található még Ernest Hemingway háza is, ami most múzeumként működik, vagy például a 19. század elején épült világítótorony, ahova szintén fel lehet menni. A sziget végében találjuk a Fort Zachary Taylor parkot és strandot, ami belépős, de nem drága és itt sokkal tisztább a part, mint az ingyenes strandokon. Az egyik ingyenes strand környékén, amerre mi jártunk, sok hajléktalan lődörgött, a másikról pedig azért jöttünk el, mert a parton hánykolódott egy hatalmas, sajnos döglött teknős. L A belépős strandon található a több fotón is feltűnő távolságjelző pózna és itt található a Zachary Taylor erőd is.

Fort Zachary State Park
A szigeteket hosszabbnál hosszabb hidak kötik össze, köztük a híres, közel hét mérföldes (11 km) Seven Mile Bridge. Párhuzamosan ezekkel a hidakkal lehet látni híddarabokat is több részen, ezek a 20. század elején épült vasúti híd maradványai, amit egy hurrikán az 1930-as években elpusztított. Néhány helyen gyalogosan fel lehet menni ezekre a szakaszokra is.

Gyönyörű parti szakaszokból szerencsére sokat találni a kis szigeteken