Látogatás a Kennedy Űrközpontban

Reggel rögtön nyitáskor (9:00) érkeztünk a Kennedy Űrközpontba, mert itt olyan sok a program, hogy egy nap alatt így sem lehet mindent megnézni. Mi is előre készültünk egy válogatással a legjobbnak ígérkező műsorokból és látnivalókból. Nehezíti a szervezést, hogy két központja van a parknak (Main Visitor Complex és Apollo/Saturn V Center), amik között shuttle buszok közlekednek, odafele 40, visszafele 20 perc menetidővel.

A legnagyobb látványosságok (szó szerint) természetesen az Atlantis űrsikló és a Saturn V rakéta, de még ezek mellett is rengeteg az érdekes látnivaló. A Rocket Garden-nek nevezet részen megnézhetjük, hogy a NASA hogyan jutott el az először ’apró’ rakétáktól és kispolszki méretű egyszemélyes kapszuláktól az űrsiklókig és a holdkompig. Vezetett túrákat is tartanak, ahol érdekes információkat tudhatunk meg az első űrutazásokról. Egy külön részen (Journey to the Mars) csak az előkészületeket mutatják be a tervezett Marsra szálláshoz és toborozzák a gyerekek közül a jövő Mars utazóit. Megtekinthetők itt a korábbi és jelenlegi marsjáró robotok makettjei, csak úgy, mint a folyamatban lévő fejlesztések, beleértve a SpaceX Dragon és a Boeing űrhajóit.

Rocket Garden
Rengeteg interaktív szórakoztatóeszköz van, amelyek a szórakozás mellett sokat tanítanak is az űrutazásról és annak történelméről. Meg lehet nézni, milyen egy szoba vagy egy WC egy űrhajón és elmagyarázzák, mi működik másképpen a súlytalanság állapotában. Számtalan 3Ds és 4Ds vetítés van, mindenki találhat az érdeklődésének megfelelőt. Nekem a legjobban a Holdra szállást és annak előzményeit bemutató előadás tetszett, ahol ’élőben’ meg is jelent a holdjármű, kiszállt az asztronauta és még a Földkeltét is bemutatták. A másik bemutatót, ami nagyon megfogott engem, a ’Heroes and Legends’ elnevezésű attrakciónál láttuk. Itt híres űrutazásokat élhettünk át egy igazán mozgalmas és látványos vetítés keretében.

Holdra szállás "élőben"
A fő látogatóközpont és a Saturn V rakétát rejtő komplexum között csak az űrközpont ingyenes shuttlejaival lehet közlekedni. Az odafele tartó úton a busz tesz egy kerülőt a kilövő állomások és a rakéta összeszerelő központ felé. Útközben még alligátorokat is láttunk, nem messze a dolgozók szabadtéri pihenőhelyétől. Szerintem elég jó módszer ilyen veszélyes állatokat tartani egy munkahely kültéri részein, hogy a dolgozókat a munkájuk közelében, az irodában vagy a műhelyben tartsák.

Atlantis űrsikló
Az az igazság, hogy annyi élmény ért minket itt az űrközpontban, hogy egyszerűen lehetetlen beszámolni mindenről. Nehéz összefoglalni mi mindent láttunk, miket tanultunk. Ezt a helyet látni kell mindenképpen. Ha nagyon komolyan érdeklődik valaki a téma iránt, mindenképpen több napot szánjon az űrközpontra, mert egy nap alatt nem lehet egyszerűen mindent megnézni. Érdemes előre letölteni az űrközpont ingyenes mobil appját is, hogy tudjunk tájékozódni nagyjából, hol, mire számíthatunk. Belépéskor adnak egy kis tájékoztatót is, az aznapi előadások kezdési időpontjáról, ennek segítségével aránylag könnyen megszervezhetjük a napunkat.