Ugrás a fő tartalomra

Svédországi kalandjaink

Első svédországi éjszakánk után Göteborg felé igyekeztünk. A Slottsskogen parkbeli kis állatkertbe készültünk, ahol jávorszarvasokat is tartanak. Mivel vadon élő jávorszarvast nem sikerült látnunk, kénytelenek voltunk a fogságban tartottal megelégedni. Bár Finnországban átment előttünk az úton egy, de rendesen nem tudtuk megfigyelni, messze volt még. Szép időben sétálgattunk a parkban, elég gyorsan megtaláltuk az állatokat, nem úgy, mint a parkban elrejtett geocaching ládát. Az állatkert ingyenes, és csak helyi, Skandináviában élő állatokat mutatnak be, kivéve a pingvinkolóniát. A jávorszarvasok, dámszarvasok, fókák mellett sok háziállat is megtalálható a parkban, kecskék, birkák, baromfik. 
Göteborgot most nem néztük meg, Helsingborgba igyekeztünk, ahol a szállásunk volt. Másnap elindultunk várost nézni és ládát keresni Helsingborgban, aminek szép óvárosa van és ez a Dániához legközelebbi település. Az idő viszont nem kedvezett nekünk, már szakadó esőben értünk fel a kilátóhoz, ahol a ládát elrejtették. De még így is elláttunk az alig 5 kilométerre fekvő Dánia partjáig.
A rövidre sikerült városnézés után indultunk Trelleborgba, ahonnan délután indult a kompunk a németországi Rostockba. Legalábbis mi erre számítottunk. Nem sokat láttunk sajnos ezen az utazáson Svédországból, pedig az egész út ötlete főként abból származott, hogy tavaly szeptemberben egy barátnőmmel négy napot töltöttünk Stockholmban, Svédország fővárosában és nagyon megfogott a hangulat, ami az északi országokra jellemző, többet is akartam látni Európa ezen részéből. Végül Norvégia látványosságai sokkal érdekesebbnek bizonyultak, mint amikre Svédországban számíthattunk, így inkább ott töltöttünk el több időt. Az északi út ötlete másrészt onnan jött, hogy épp 10 éve szüleim is megtették ezt az utat a Nordkappig motorral és azóta is sokat emlegették. 
Időben érkeztünk Trelleborgba, még volt időnk az indulásig, megnéztük a trelleborgi viking vár maradványait, majd mentünk a kikötőbe becsekkolni a kompra.
Beálltunk a kapuhoz, adtuk az útleveleinket, és mondtuk, hogy a Rostockba induló kompra van jegyünk. Jött az első ijedtség, a fiatalember azzal kezdte, hogy lekéstük a kompot. Fél 5-kor indult a komp a jegyünk szerint és még épp csak elmúlt 3 óra, nem értettük, mire gondolhat. Végül bevitte az adatainkat a gépbe, akkor jött a következő rossz hír. Nem késtük le a kompot, csak volt egy komp 3 órakkor is, az már elment, viszont a kompot, amivel mi mentünk volna, a vihar miatt törölték és még a következő komp sem fog elindulni, ami este 10 órakkor ment volna. A következő, ami indulhat, már éjfél után, háromnegyed 1-kor volt. 9 nagyon unalmas óra várt ránk egy kisvárosban, ahol este 8-9 órakkor minden bezárt. A főleg Németország északi részén tomboló Sebastian nevű vihar itt is éreztette hatását, esett az eső és orkán erejű szél fújt. Folyamatosan figyeltük a komptársaság honlapját, féltünk, hogy esetleg a következő kompot is törlik, de szerencsére nem érkezett ilyen hír. Éjfélkor besoroltunk a komphoz és rendben el is tudtunk indulni. Még útközben is nagyok voltak a hullámok, de mire Rostockban kikötöttünk, nyoma sem volt a rossz időnek, szikrázó napsütés fogadott minket Németországban reggel negyed 8-kor.

Vezetés: 386 km
Séta: 19656 m

Jávorszarvasok Göteborgban

Helsingborg

Kilátás a helsingborgi láda felől

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bemutatkozás

Idén májusban hirtelen úgy döntöttünk, hogy feladva addigi munkánkat, augusztustól "másfél év szabadságra" megyünk. Felmondtunk munkahelyünkön és most úgy tervezzük, nagyjából másfél évre kicsit kiszakadunk a mókuskerékből és valami egészen mással foglalkozunk, mint eddig évekig az irodában.
Főként utazgatni szeretnénk, hogy jobban megismerjük a világot és magunkat is, de arra is gondoltunk, hogy ha úgy adódik dolgoznánk is. Akár önkéntes munkát is végeznénk vagy esetleg szállásért és ellátásért cserébe dolgoznánk valahol.
Különböző terveink vannak, először is a Nordkappra készülünk autóval, az itteni kánikulából a hűvösebb égtájak felé utazunk.
Erika & Ádám



Kempingezési gyakorlat

Készülődvén a nagy útra, különböző gyakorlatokat tartunk Ádámmal. Szarvason a Holt-Körösben fürödve már tartottunk mentési gyakorlatot Baywatch-módra, aztán mivel én évek óta nem vezettem, de most két sofőrre lesz szükségünk, mivel több mint 7000 km-t kell megtennünk autóval, vezetési gyakorlatot is tartottunk. Sátorépítési gyakorlat is volt már, nem is akárhol, a szobában, az esős idő miatt.
A legfontosabb viszont a kempingezési gyakorlat volt, mivel már nagyon rég nem sátrazott egyikünk sem és úgy tervezzük, hogy az északi körutunk nagy részén az éjszakákat sátorban fogjuk eltölteni.
Ki kellett próbálnunk, hogy hogyan bírjuk a sátorozással járó macerát.
Galyatetőre utaztunk el pár napra a Mátrába, ahol a Turista Centrum új kempingjét próbáltuk ki, ami még teljesen kész sincsen. Nincs pl elkerítve az erdőtől így rögtön első éjszaka, nem sokkal lefekvés után fontos dolgot tanultunk. Ételt, könnyen megközelíthető helyen, még a sátor előterében sem lehet hagyni, mivel a rókáknak jó a s…

Kezdődik az utazás

Ma reggel végre elindultunk a várva várt kalandra. Utazáshoz ideális, esős napot fogtunk ki, az előző napi 40 fokos kánikula után. Kényelmes tempóban haladtunk, 550 kilométert tettünk meg egész nap.
Többször is megálltunk, többek között azért is, hogy geocaching ládákat keressünk. Azt találtam ki ugyanis, hogy útközben végig „nyomokat” hagyunk majd. Otthagyjuk az aláírásunkat a geocaching ládákban. Az elsőt Poroszlón találtuk, majd a következőt már Szlovákiában, Lipnikyben. Nem vagyunk nagy ládakeresők, de ha megyünk valamerre és útba esik egy-egy érdekes láda, azt begyűjtjük. Most inkább az egyszerűbbeket kerestük menetközben.
Délután már Lengyelországba értünk és 6-kor még a nap is előbújt. Meg is álltunk rögtön egy magyar étteremnél. Még csak pár órája hagytuk el az országot, de a honvágy máris ide húzott minket J
Bográcsgulyást, egy helyi specialitást, rzeszowi savanyú levest és Gundel palacsintát rendeltünk. Az étlapon tényleg rengeteg magyar étel volt és magyar borok is. A falo…