Svédországi kalandjaink

Első svédországi éjszakánk után Göteborg felé igyekeztünk. A Slottsskogen parkbeli kis állatkertbe készültünk, ahol jávorszarvasokat is tartanak. Mivel vadon élő jávorszarvast nem sikerült látnunk, kénytelenek voltunk a fogságban tartottal megelégedni. Bár Finnországban átment előttünk az úton egy, de rendesen nem tudtuk megfigyelni, messze volt még. Szép időben sétálgattunk a parkban, elég gyorsan megtaláltuk az állatokat, nem úgy, mint a parkban elrejtett geocaching ládát. Az állatkert ingyenes, és csak helyi, Skandináviában élő állatokat mutatnak be, kivéve a pingvinkolóniát. A jávorszarvasok, dámszarvasok, fókák mellett sok háziállat is megtalálható a parkban, kecskék, birkák, baromfik.
Göteborgot most nem néztük meg, Helsingborgba igyekeztünk, ahol a szállásunk volt. Másnap elindultunk várost nézni és ládát keresni Helsingborgban, aminek szép óvárosa van és ez a Dániához legközelebbi település. Az idő viszont nem kedvezett nekünk, már szakadó esőben értünk fel a kilátóhoz, ahol a ládát elrejtették. De még így is elláttunk az alig 5 kilométerre fekvő Dánia partjáig.
A rövidre sikerült városnézés után indultunk Trelleborgba, ahonnan délután indult a kompunk a németországi Rostockba. Legalábbis mi erre számítottunk. Nem sokat láttunk sajnos ezen az utazáson Svédországból, pedig az egész út ötlete főként abból származott, hogy tavaly szeptemberben egy barátnőmmel négy napot töltöttünk Stockholmban, Svédország fővárosában és nagyon megfogott a hangulat, ami az északi országokra jellemző, többet is akartam látni Európa ezen részéből. Végül Norvégia látványosságai sokkal érdekesebbnek bizonyultak, mint amikre Svédországban számíthattunk, így inkább ott töltöttünk el több időt. Az északi út ötlete másrészt onnan jött, hogy épp 10 éve szüleim is megtették ezt az utat a Nordkappig motorral és azóta is sokat emlegették.
Időben érkeztünk Trelleborgba, még volt időnk az indulásig, megnéztük a trelleborgi viking vár maradványait, majd mentünk a kikötőbe becsekkolni a kompra.
Beálltunk a kapuhoz, adtuk az útleveleinket, és mondtuk, hogy a Rostockba induló kompra van jegyünk. Jött az első ijedtség, a fiatalember azzal kezdte, hogy lekéstük a kompot. Fél 5-kor indult a komp a jegyünk szerint és még épp csak elmúlt 3 óra, nem értettük, mire gondolhat. Végül bevitte az adatainkat a gépbe, akkor jött a következő rossz hír. Nem késtük le a kompot, csak volt egy komp 3 órakkor is, az már elment, viszont a kompot, amivel mi mentünk volna, a vihar miatt törölték és még a következő komp sem fog elindulni, ami este 10 órakkor ment volna. A következő, ami indulhat, már éjfél után, háromnegyed 1-kor volt. 9 nagyon unalmas óra várt ránk egy kisvárosban, ahol este 8-9 órakkor minden bezárt. A főleg Németország északi részén tomboló Sebastian nevű vihar itt is éreztette hatását, esett az eső és orkán erejű szél fújt. Folyamatosan figyeltük a komptársaság honlapját, féltünk, hogy esetleg a következő kompot is törlik, de szerencsére nem érkezett ilyen hír. Éjfélkor besoroltunk a komphoz és rendben el is tudtunk indulni. Még útközben is nagyok voltak a hullámok, de mire Rostockban kikötöttünk, nyoma sem volt a rossz időnek, szikrázó napsütés fogadott minket Németországban reggel negyed 8-kor.

Vezetés: 386 km
Séta: 19656 m

Jávorszarvasok Göteborgban

Helsingborg

Kilátás a helsingborgi láda felől