Geiranger-fjord, a Világörökség része

A fjord felett töltött éjszaka után túrázni indultunk a fjord mentén, 600 méter magasságban. Egy régi farm mellett vezetett el az utunk, majd egy vízesést kereszteztünk, utána elértünk egy pontra, ahonnan beláttuk a Geiranger-fjord egészen nagy részét. Itt tízóraiztunk, majd visszamentünk a kocsihoz ugyanazon az úton és leereszkedtünk tengerszintre a fjordhoz. Útközben még volt egy kilátópont, onnan is megnéztük a fjordot. A fjordok keskeny tengeröblök, melyeket a gleccserek vájtak ki. Ez a fjord az egyik legszebbnek tartott Norvégiában. A világörökség része, a Naeroy-fjorddal együtt. A fjord meredek sziklafalai 1400 méter magasra emelkednek, a mélysége pedig 500 méter is lehet. A fjord 1-2 km széles és falát vízesések sokasága borítja. A Geiranger-fjord leghíresebbje a Hét nővér vízesés, ez a kilátópontról is látszik valamennyire. A Geiranger fjordot és a hasonló nevű városkát szerpentinen lehet megközelíteni mindkét irányból, vagy a fjordon át, például hatalmas óceánjáró hajókkal, ahogy a képeken is látszik.
Mi innen a Jostedal Nemzeti Park felé igyekeztünk, ahol az európai kontinens legnagyobb gleccsere terül el, a Jostedal Gleccser. Az út egy hihetetlen, holdbéli tájon keresztül vezet, egy fjellen át. Fjellnek a nagy, kopár fennsíkokat hívják Norvégiában. Egy hatalmas tó mellett is elvitt az utunk, majd egy alagúton átkelve már egy másik fjordhoz értünk és nemsokára Olden városkába, ahol aznapi szállásunk volt. Olden a Briksdalsbre gleccsernyelvhez legközelebb fekvő fjordparti városka. A Briksdalbre a leglátogatottabb része a gleccsernek. Mi mégsem itt néztük meg a gleccsert, hanem Fjaerlandnál, de csak miután még egy napot pihenéssel töltöttünk Oldenben. Csak egy rövid sétára mentünk a városkában és a környékén, de így is láttunk vízesést persze és kereszteztünk egy gyors folyású patakot több fahídon is. Oldenben van egy felvonó is, amit idén nyitottak meg, de elég borsos az ára, nem próbáltuk ki. A pár perces út 485 koronába (nagyjából 15.000 Ft) kerül.