Biciklizés a Golden Gate hídon

A Cable Car mellett San Francisco másik fő látványossága a Golden Gate híd. Átadásakor, 1937-ben, ez a híd volt a világ legmagasabb függőhídja, de híres valószínűleg inkább a szokatlan élénk színe miatt lett. Esetleg a látvány miatt, mikor előbukkan a San Francisco-öblöt sűrűn ellepő ködből.
A híd majd három kilométer hosszú és nemcsak gépjárművel, hanem kerékpárral, vagy gyalogosan is át lehet rajta haladni. Mi a kerékpárt választottuk, mert így meg tudtuk nézni az öböl túloldalán elterülő kisvárost, Sausalitot, és a közelben elhelyezkedő Mill Valley mamutfenyőit is. A 39-es móló (Pier 39) környékén, több helyen is lehet bicikliket bérelni. Az áruk nagyjából ugyanannyi mindenhol. Mi azt választottuk, ahol online foglalásnál még 20% kedvezményt is adtak. Két egyszerű kis biciklit kaptunk, térképekkel felszerelve. Ingyenes audioguide is jár a bérléshez. Előre letöltöttük telefonunkra a bérlőcég mobil applikációját, amiből érdekes információkat lehet megtudni az útvonal egyes pontjairól. Például, hogy eredetileg a hidat nem is vörösre, vagyis hivatalosan "nemzetközi narancssárgára", hanem sárga-fekete csíkosra akarták festeni. Szerencsére mégis a jelenlegi szín mellett döntöttek végül.

Egyik bérelt biciklink. Háttérben a GGB
Először az öböl partján tekertünk, végig rálátással a hídra, így folyamatosan figyelhettük, hogy egyre jobban tűnik el a ködben. Már a repülőről is láttuk érkezéskor, hogy érdekes módon, elég hosszú vonalban a part mentén, az óceán felett, néhány kilométer szélességben ködfelhő úszik. Nagyon szépen kivehető volt felülről. Ez a ködfelhő úszik be az öbölbe a szoroson keresztül, ezért van, hogy a híd annyiszor nem látható a köd miatt. Mikor felértünk a déli végéhez, a látogatóközpontnál körülnéztünk és várakoztunk negyed órát, reméltük elfújja a szél a ködöt, de hiába, mindig jöttek újabb foszlányok. Elindultunk, és mikor a híd felénél jártunk, kitisztult teljesen az ég. A híd északi fele egyáltalán nem volt ködben, csak a San Francisco felőli vége. Innestől szikrázó napsütésben bicikliztünk a nap további részében.

A híd ködben,

és tiszta időben.
Sausalitoba egy elég hosszú lejtőn gurultunk le, ahol szóltam előre Ádámnak, hogy itt nem szeretnék visszafelé jönni, inkább komppal mennék majd este vissza a túlsó partra. Persze nem így lett, mikor megláttuk a sort a komphoz. Inkább erőt vettünk magunkon és visszafelé is átbicikliztünk a hídon, és végig a parton. De ne szaladjunk ennyire előre. Sausalitoban pihentünk egy kicsit a vízparton, megálltunk ebédelni, aztán gurultunk is tovább a mamutfenyők felé. Mill Valley a következő település Sausalito után és a Muir Woods természetvédelmi terület innen közelíthető meg. Itt hatalmas parti mamutfenyőket láthatunk. Ennek az erdőségnek egy könnyebben megközelíthető, a városhoz közelebb fekvő része az Old Mill Park. Itt is hatalmas fákat láthatunk, de kisebb területen, lakóházak között. Azért itt is találtunk egy eldugottabb részt, patakkal, kis vízeséssel a hatalmas fák között. Ha valakinek nincs ideje a nagy nemzeti parkokra Kalifornia keleti részén, ezek az erdők is hasonló élményeket nyújtanak. Nekünk legalábbis nagyon tetszettek és még a visszaút sem volt végül annyira vészes. Az egész túra olyan 45-50 km lehetett a kis kitérőkkel, eltévedésekkel….