Barcelona látnivalói

Barcelonában rengeteg látnivaló van, négy napnál sokkal többet is el lehet tölteni itt és akkor sem unatkozunk, de ennyi idő is elegendő azért, hogy a lényeget, ami érdekel, láthassuk. Mi a Lonely Planet gyerekeknek szóló útikönyve alapján választottunk látnivalókat, így kevésbé száraz adatok alapján tájékozódtunk.
Egy napot szántunk a tengerpartra (Barceloneta), kikötőre és az óvárosra (Barrio Gótico). A szállásunk közel volt a La Ramblához és a kikötő mentén álló Kolumbusz szoborhoz, így egyértelmű volt, hogy elöször ide jövünk és első reggelinket a tengerparton fogyasztjuk el. Épp egy expo zajlott a kikötő nagy részén és SUPosok szállták meg a kikötő vizét, így nagy volt a nyüzsgés. Az óvárosban érdemes megnézni a Catedral de Barcelonát. Ez a 13. században épült templom egy 13 éves, mártírként meghalt kislány nevét viseli - Santa Eulalia - és az ő tiszteletére a templom udvarán mindig 13 liba él. A templom tetejére is fel lehet liftezni, ahonnan szép kilátás nyílik Barcelona házainak tetejére.
Barcelona látképe a Seu katedrális tetejéről
Este még belefért egy séta a Font Mágicához is - ez egy zenélő, világító szökőkút a Montjuic lábánál. Sajnos itt is nagyon nagy a tömeg, de szerencsére a fényjáték messziről is élvezhető. A zene viszont elég rossz minőségű, így messzebb már nem hallható. Érdemes előre tájékozódni, mikor van a műsor, mert nincs minden nap és változik az is, hogy hány órakkor kezdenek.

A következő napot a Montjuic-hegyen, a Plaza Espanán és a Plaza Catalunán töltöttük. Siklóval mentünk egy rövid szakaszon, majd innen libegővel (Teleférico Montjuic) jutottunk fel a Montjuic tetején álló vár lábához. Lefelé már gyalog jöttünk és egyik parkból a másikba sétáltunk. A tengerre és a teherforgalmi kikötőre van kilátás a hegy nagy részéről. Többször meg kellett állnunk, behúzódni az eső elől tető alá. Mire leértünk, a nap is kisütött persze. A Plaza de Espanán lyukadtunk ki, itt bementünk a korábban bikaviadaloknak otthont adó Arenasba, ami ma már bevásárlóközpontként működik, a tetején pedig nyitott terasz van, ahonnan rálátni a városra, a Montjuicra és a Font Magicara. A Plaza Cataluna egy másik központi része Barcelonának, innen indul a La Rambla sétálóutca is.
Katalán zászlót jelképező négy oszlop a Nemzeti Múzeum előtt
A harmadik napunkon a Güell Parkba látogattunk el, majd a Rambláig sétáltunk és megnéztük a Picasso Múzeumot. A Güell Park Gaudi alkotása, tele érdekesebbnél érdekesebb figurákkal, építményekkel. Már az idejutás is izgalmas volt, mert a metró után még buszra kell szállni és a nagy érdeklődés miatt, annyian voltunk, hogy volt megálló, ahol meg sem álltunk, mert mint a heringek préselődtünk egymáshoz a buszban. Van a parknak egy ingyenes része, de a színes csempés alkotások a fizetős részben vannak. Ez utóbbin most átalakítások folynak, így nagy része le van zárva. Ez és az, hogy délelőtt 11-kor már csak délután 6-ra kaptunk volna belépőt, volt az oka, hogy ide végül nem mentünk be, csak az ingyenes részen sétáltunk egyet. Idefele buszoztunk, mert felfele kellett menni, de lefelé már sétáltunk, végig a Passeig de la Grácián, ahol még meg lehet csodálni néhány Gaudi által épített házat. A Plaza Catalunától ez az út lesz a La Rambla, Barcelona híres sétálóutcája, tele üzletekkel, kávézókkal, emberekkel. A Picasso Múzeum felé tartottunk, és véletlenül belefutottunk az Els 4 Gats nevű kávézóba, melyet annak idején Picasso is látogatott. A régi, Picasso által dekorált étlapot is megcsodálhatjuk a falon és más műveket is, valamint az étterem híres vendégeinek fotóit. A Picasso Múzeumban főleg Picasso korai munkáit tekinthetjük meg. Nagyjából egy órát elég rászánni.

Güell Park
Utolsó nap a Sagrada Familiát néztük meg, majd a délutánt ismét a tengerparton töltöttük. Hosszú tengerparti sétány fut végig a két kikötő között, napsütésben igazán kellemes itt korzózni és élvezni a jó időt.