Barcelona - tetszett, nem tetszett

Ami nekem legjobban tetszett, az egyértelműen a tengerpart volt. A hosszú sétány, a part mentén elhelyezett alkotások (a hal (Peix d’Or), az egymásra pakolt bódék (Homenatge a la Barceloneta), a fej (El Cap)), a két kikötő. Utolsó előtti esténken elég nagy eső volt és valószínűleg a tengeren vihar is, mert másnap hatalmas hullámok voltak a parton, sokan kimentek szörfözni a vízre és nagyon érdekes volt nézni őket.
Barceloneta strandja
Az óváros keskeny kis utcái is nagyon tetszettek, a több száz éves templomokkal és a római kori falakkal.
Barrio Gótico
Ami nem tetszett, az a nagy tömeg volt. Október közepén azért már nem számít az ember rá, hogy mindenhol ekkora nyüzsgés fogadja. A Picasso múzeumhoz háromnegyed órás sort vártunk ki, pedig Picasso fő művei nem is itt vannak kiállítva. A Güell Parkhoz délelőtt 10-11 körül értünk, és ekkor már csak délután 6 órára kaptunk volna jegyet. Inkább csak az ingyenes részt néztük meg. A Sagrada Familiához már eleve úgy mentünk, hogy csak kívülről nézzük meg, mert olvastuk, hogy rengetegen vannak mindig, az pedig nem élvezet, hogy csak arra tud az ember figyelni, hogyan kerülgessen más turistákat. A híres Boqueria piacon is csak akkor mentünk keresztül, mikor zárva volt, mert különben olyan tömeg volt, hogy még a kapuhoz sem lehetett odaférni, nemhogy az árusokhoz.