Utolsó nap Tiranában

Utolsó fél napunkra már nem terveztünk sok programot. A szállásunkon voltunk, összepakoltunk, kihasználtuk utoljára a konditerem nyújtotta lehetőségeket, majd elindultunk ismét Tirana központjába, ahonnan a reptéri busz is indul. Persze nem hagytuk ki az utolsó albániai ebéd lehetőségét, így csomagostul beültünk egy, mint utóbb kiderült, amerikai-mexikói étterembe, ahol végre volt angol étlap is. Ismét ettünk egy jót, majd vettünk néhány szuvenírt, hogy elköltsük az utolsó albán lekjeinket és mentünk a buszmegállóba. Azt olvastuk, hogy a Szkander bég téren lévő múzeum mögül indul a reptéri busz és előző nap is itt szálltunk fel egy helyi buszra, gondoltuk, most is ugyanonnan fog indulni. 10 perce vártunk már nagyjából, mikor megláttunk egy kisbuszt, Aeroport felirattal az ablakában. Integettünk neki, de a 3 sávos út legbelső sávjában szépen elhúzott a reptér felé, ránk se hederítve. Kissé dühösen mentünk tovább taxit keresni, mert a következő busz egy óra múlva indult volna csak és azzal nem akartuk megkockáztatni, hogy kiérünk-e időben a reptérre. A taxi egyébként jobban megéri, mikor kimegyünk a reptérre (1500 Lek), mint mikor a reptérről megyünk be Tiranába (2500 Lek).

Az utunk hazafelé ezek után már eseménytelen volt. A reptéren még nézelődtünk, aztán irány Budapest ismét.
Összességében érdekes kis kiruccanás volt ez a pár nap Albániában. Nagy kontraszt azokhoz az országokhoz képest, amelyekben az utóbbi időben jártunk.
Fotóztunk néhány érdekes, helyi sajátosságot is: