Hogyan vált a Szlovák Paradicsom Szlovák Pokollá 3

Még világosban értünk vissza a kemping melletti tóhoz, kicsit meg is áztattuk a lábunkat, Ádám pedig közben az egyik túrabotot próbálta megjavítani, ami a túra alatt tönkrement. Mivel a kempingben semmi infrastruktúra nem volt, világítás vagy fedett kiülők, nekünk pedig eláztak a székeink, hamar alváshoz készülődtünk. Ahogy besötétedett, pihenőbe mentünk. Fél 10-kor már aludtunk. Gondoltuk másnap tartalmas napunk lesz, nem árt, ha korán kelünk.
Úgy másfél órát tudtunk is aludni, de aztán 11-kor arra riadtunk, hogy egy fesztivál indult be körülöttünk. Ordítozás, kiabálás, beszélgetés folyamatosan, bömbölő zene hirtelen a semmiből, minden irányban. A sátorban úgy hangzott, mintha vagy 50 ember szállta volna meg a környékünket. Ezek után alig aludtunk még 1-2 órát. Hajnali 4-ig tomboltak. Elvileg kinn voltak a rendőrök is, de nem használt az sem. Próbáltunk mi is szólni nekik, hogy túl hangosak, de nem értették. Egyrészről mert teljesen be voltak állva, másrészről meg, mert nem beszéltek semmilyen idegen nyelvet, mi meg a szlovákkal nem boldogulunk. De még gondoltam, majd legalább reggel mi tudjuk őket zavarni, mikor ők aludnának, de ehelyett alig két óra pihenő után, reggel 6-kor már újra fenn voltak és folytatták az esti bulit. Panaszkodtunk a recepción, összevesztünk ezekkel a huligánokkal, de semmi eredményt nem értünk el. Így a legegyszerűbb megoldást választottuk, átszerveztük a programunkat és összepakoltuk a cuccainkat. Ezen az estén már egy jót akartunk aludni, csendben, nyugalomban, puha ágyakban. Szerencsére a betervezett túrát, kis módosítással így is meg tudtuk ejteni, még egyszerűbben is, mert amúgy lehet egyik irányba vonattal vagy busszal utaztunk volna, így pedig egy közeli településen letettük a kocsit és egy jó kis kört tettünk, mely során érintettük a jégbarlangot is.
Ezen a túrán is egy patak mentén haladtunk először, így itt is voltak létrák, hidak, lépcsők, egyszóval ismét nagyon kalandos volt a túra egy része. Aztán ahogy a patak medrét elhagytuk, egy meredek és hosszú kaptató után már a jégbarlang feletti hegyen voltunk, csak le kellett ereszkednünk. Épp jókor érkeztünk, 5 percünk volt, hogy jegyet vegyünk és felvegyünk pár melegebb ruhát, aztán indult is magyar nyelvű csoport. Érdekes volt a barlang, ez az egyik legnagyobb ilyen jellegű képződmény. Nagyjából ¾ órát voltunk lenn, körbesétáltunk pár termen, néhol megálltunk és a barlang keletkezéséről, felfedezéséről, történetéről hallgattunk meg pár szót.
A barlang után még hátra volt az út 1/3-a körülbelül. Leértünk a parkolóhoz és erőt gyűjtve a befejezéshez, beültünk az ottani étterembe. Az étteremnek megadtuk a „leglassúbb kiszolgálás” címet. Hol azt láttuk, hogy a pincérlány elvonul egy kis helységbe a telefonjával, mikor a legnagyobb forgalom van, hol azt, hogy egy másik háromszor is kijön a teraszra egy asztaltársasághoz, de nagyon gondosan figyel arra, hogy nehogy más asztalok felé is nézzen, még kérnének tőle valamit. Nem számoltuk, hány órát töltöttünk ott, de már nagyon untuk magunkat a végén. Még úgy is, hogy közben elég jót ettünk.
Mikor végre elindultunk, ismét bementünk a hegyekbe, majd le egy régi útszakaszra, ami ma már forgalomtól elzárt terület, a Stratensky kanyon. Itt a kis patak két magas sziklafal között kanyarog egy rövid szakaszon. A forgalmas utat kivezették innen egy alagútba és tanösvényt hoztak létre. Nagyon szimpatikus hozzáállás.
A kocsink innen már nem volt messzire, de azért nem tettük meg gyorsan az utat, Andinak itt már mindene fájt, de mindenki fáradt volt az alvás nélküli éjszaka után. Szerencsére a hazaút már nem volt hosszú és otthon minden fáradalmunkat kipihentük.
A bejegyzések címe persze egy kicsit túlzás, de hát manapság így adnak el minden cikket, de egyébként tényleg nagyon kellemetlen volt a zuhogó eső, majd dühítő az „átbulizott” éjszaka és utána Andinak a hosszú túra végén, hogy már alig bírt lépni. Viszont összességében a Szlovák Paradicsom tényleg gyönyörű és biztos, hogy jövőre az északi rész túraútvonalait is kipróbáljuk, ahol a még izgalmasabb Hernád-áttörésben lehet túrázni.

Tiesnavy szurdokvölgy
Kidőlt fák mindenfelé a szurdokvölgyben

A jégbarlangban tilos fényképezni, de egy képet sikerült még ellőni, mielőtt ezt mondták volna
Jóllakottan sétálunk a piros jelzésen