Pénzügyek
Bár a blog címe másfél év szabadság lett
és ez is volt az eredeti elgondolás, Ádám januári balesete több tervünknek is
keresztbe tett. Mikor februárban kiderült, hogy biztos nem fogunk tudni
elutazni hosszabb időre még 3-4 hónapig, rögtön elkezdtünk az anyagiakon is
gondolkozni. Hogy fogunk kijönni a pénzünkből, hogy fogunk tudni újra hosszabb
útra elindulni, ha pár hónapot tétlenül ülünk, ha nincs bevételünk és még az
előre vásárolt repülőjegyeket, hajójegyet, szállást sem tudjuk ingyen
visszamondani.
Ádámnak közben már kezdett alakulni egy
munka, amit teljes mértékben otthonról végezhet, nagyon ígéretesnek tűnt, csak
ugye, mint általában a nagy multiknál, itt is hosszadalmas volt a laptop és
különböző hozzáférések megigénylése.
De még ezen kívül is találtunk más
lehetőséget. Szintén teljes mértékben - saját számítógépről - otthonról
végezhető munkalehetőséget az Appen nevű cégnél, Web Search Evaluator
pozícióban. Sajnos nem bíztunk eléggé a cégben, és abban, hogy ez egy valódi
munkalehetőség, és tényleg fizetni fognak, így nem vettük komolyan a felkészülési
időszakot és pár héttel a kezdés után megváltak tőlünk, mert nem értük el a
megfelelő szintet a feladatok megoldása során.
Viszont legalább kiderült, hogy tényleg egy valós cég, mert a ledolgozott
munkaórákat kifizették időben.
Közben a türelem meghozta gyümölcsét és
Ádámnak szerencsésen összejött a távmunka, ami jó lehetőségeket hozott nekünk a
későbbiekre nézve is. Nekem pedig maradt, hogy visszaszerezzem a lefoglalt
szolgáltatások költségeit. A hajóútra biztosításunk volt szerencsére, ehhez
csak össze kellett szedni a kórházi jelentéseket, leírni, mi történt és
továbbítani a biztosító felé. Annak ellenére, hogy egyesült államokbeli
biztosításunk volt, így is elfogadták a magyar kórházi papírokat. A probléma
csak az volt, hogy nem tudták a pénzt átutalni, hanem csekket küldtek, amit
elég nehéz volt itthon pénzre váltani. A szállással sem volt probléma, mert
szerencsére még lemondható volt ingyenesen, így csak a repülőjegyek maradtak
hátra. Sajnos biztosítást nem kötöttünk rájuk, mert vásárláskor nem volt
egyértelmű, hogy van olyan légitársaság, ahol nem csak a több száz dollárral
drágább flexi jegyekhez jár a lehetőség az átfoglalásra, ha nem tudunk adott
napon utazni, hanem pár euróért illetve dollárért lehet venni biztosítást is. Ezzel
az ilyen esetekben, mint a mienk, kérhetjük esetleg a jegy árának a
visszatérítését, vagy még inkább ingyenesen átfoglalhatunk másik időpontra.
Mivel ilyet nem vettünk, írtunk a légitársaságoknak szívhez szóló leveleket, de
egy légitársaságon kívül, a többitől nem kaptunk pozitív választ, pontosabban
válaszra sem méltattak. A Frontier Airlines politikája szerint, van lehetőség
dátumot változtatni, de csak 90 napon belüli utazásra.
Azért nem hagytuk ennyiben. Tavaly már
egyszer sikerült a bankon keresztül charge back eljárás keretében visszakapnunk
a pénzünket, mikor a rigai szállásunk nem olyan volt, mint amit megígértek, így
úgy döntöttünk, most is ezzel próbálkozunk. Ajánlom ezt a lehetőséget
mindenkinek, aki online előre fizet valamiért, majd később nem azt a
szolgáltatást kapja, amit ígértek neki, vagy önhibáján kívül nem tudja a
szolgáltatást igénybe venni. A Frontier Airlineson kívül, a többi légitársaság
ellen benyújtottunk a bankhoz mi is egy ilyen igényt, arra hivatkozva, hogy nem
a mi hibánkból, hanem baleset miatt nem vettük igénybe a repülőtársaság
szolgáltatásait és hogy próbáltuk őket megkeresni, hogy átfoglaljuk a jegyeket,
de nem válaszoltak, így emiatt kérjük vissza a kifizetett összegeket.
Szerencsére a bank részéről fel sem merült, hogy nem jár vissza nekünk a pénz,
és az igényléstől számított néhány napon belül vissza is utalták az összes
repülőjegy árát. De ekkor még azért 100 napot türelmesen kell várni, mert ennyi
ideje még mindig van a szolgáltatónak, hogy visszaigényelje a pénzt. Ha ez is
letelik, már biztosak lehetünk benne, hogy nálunk marad a pénz.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése